Gescoord in HEY!

Het Sportimonium speelt op verplaatsing in het HEY Museum met een nieuwe tijdelijke tentoonstelling, ‘Wij waren wereldkampioen’. De expo is een binnenkopper voor het Sportimonium. De olympische titel van Antwerpen 1920 staat centraal en belicht meteen ook het parcours van lokale voetbalheld Hector Goetinck: van speler bij de Front Wanderers tot coach van België op het WK van 1930. Deze bijzondere sportmomenten slaan tegelijk ook een brug naar het voetbal van vandaag. Naast de Rode Duivels krijgen ook nationale teams zoals de Red Flamingos en Special Devils een verdiende plaats.
Bij de opening was Knokke-Heistenaar en Rode Duivel Maxim De Cuyper aanwezig waarbij hij z'n voetbalkunsten toonde. Ben je even goed als Maxim? Scoor dan ook een doelpunt in het interactieve gedeelte.
De tentoonstelling is te bezoeken van zaterdag 30 mei tot en met maandag 31 augustus, telkens van 10 tot 17 uur.
Op woensdag 24 juni 2026 om 11 uur is er trouwens een lezing door sportschrijver Raf Willems. Hij neemt je mee doorheen de historische context van de legendarische olympische titel die onze nationale voetbalploeg in 1920 mocht winnen. Inkom 5 euro.